זכויות יוצרים, קניין רוחני, דיני מדיה ואינטרנט - עו"ד טוני גרינמן

מאמרים

להציל את הפיצוי ללא הוכחת נזק

על-פי סעיף 3א לפקודת זכות יוצרים, בעל זכות יוצרים שזכותו הופרה בידי אחר זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק בגין כל מעשי הפרה בסכום שלא יפחת מ- 10,000 ש"ח ושלא יעלה על 20,000 ש"ח.  סעיף 58 להצעת חוק זכות יוצרים תשס"ו – 2005 משמר את מוסד הפיצוי ללא הוכחת נזק, אם כי הוא מבטל את רף התחתון ומגדיל את הרף העליון עד לסך 100,000 ש"ח.

למאמר במלואו >

עוד על הסדרת זכויות יוצרים ביצירות קולנועיות במסגרת הצעת חוק זכות יוצרים

מבט נוסף על הסדרת זכויות יוצרים ביצירות קולנועיות במסגרת הצעת חוק זכות יוצרים בדיון בסוגיית זכויות היוצרים ביצירות קולנועיות (ובמונח זה כלולות כלל היצירות האורקוליות) משתתפים שלושה גורמים: א. יוצרי היצירה הקולנועית, ובראשם הבמאים והתסריטאים; ב. מפיקי היצירות; ג.  גופי השידור, שהינם לעתים מפיקי היצירה, ופעמים אחרות הגורם שהזמין את הפקתו ממפיק עצמאי. בדיון זה מתעוררות שתי שאלות מרכזיות ונפרדות, שכל אחת מהן נוגעת למפגש שונה בין שתי צלעות של המשולש יוצר-מפיק-גוף שידור.

למאמר במלואו >

אקורדים צורמים במוזיקה טלויזיונית

נושא הזכויות במוסיקה הינו אחד הנושאים המורכבים בדיני זכויות יוצרים. עד לא מכבר, היו מפיקי ויוצרי תוכניות טלוויזיה פטורים לרוב מהתמודדות בסוגיה סבוכה זו, הואיל והפקותיהם חסו תחת מטריית הזכויות שנוצרה מכוח רשיונות השמיכה שקיימים בין גופי השידור לבין הארגונים הקולקטיביים המנהלים את זכויות הביצוע הפומבי במרבית היצירות המוסיקליות. מכוח רישיונות אלה, יכלו המפיקים והיוצרים לכלול בתוכניותיהם יצירות והקלטות מוסיקליות קיימות שנלקחו מן המדף. כל עוד התוכנית שודרה בטלוויזיה בישראל בלבד, לא נדרשו המפיקים להסדרת רישיון לשימוש בהקלטה ובמוסיקה הכלולה בה, או לתשלום תמלוגים לבעלי הזכויות. הרישיון כבר ניתן לגוף השידור אשר גם שילם את התמלוגים.

למאמר במלואו >

הצעה להסדר חקיקתי בנושא זכויות יוצרים ביצירות קולנועיות

הצעה ליצירת הסדר וולונטרי בנושא זכויות יוצרים ביצירות קולנועית במסגרת הצעת חוק זכות יוצרים, תשס"ה - 2005. חומר למחשבה - מוצע ע"י עו"ד טוני גרינמן זה זמן מה תעשיות הטלוויזיה והקולנוע שרויות במאבק על השליטה בזכויות יוצרים ביצירות קולנועיות. מאבק זה מתנהל בין במאי הקולנוע והטלוויזיה והתסריטאים מצד אחד לבין גופי השידור מצד השני, והמפיקים בתווך. המאבק נסב סביב דרישת הבמאים והתסריטאים לקבלת תמלוגים ישירות מהמשתמשים בגין השימושים השונים הנעשים ביצירתם.

למאמר במלואו >

על מלחמות התמלוגים וזכויות היוצרים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע

נושא המאבק המתוקשר שמתנהל בין ציבור התסריטאים והבמאים בטלוויזיה ובקולנוע, המאוגד בחברת התמלוגים תל"י, לבין חברת הכבלים "הוט", מוגדר לעתים כ"זכויות יוצרים" ולעתים כ"תמלוגים". בפועל המאבק הוא על דרישת התסריטאים והבמאים לקבלת תמלוגים בגין שידורים של יצירותיהם ב"הוט", כאשר דרישה זו מעוגנת, מבחינתם של הבמאים והתסריטאים, בזכויות היוצרים שלהם ביצירות אלה.  העימות עלול להתרחב אם גופי שידור נוספים יבחנו מחדש את מדיניות תשלום התמלוגים שלהם.  

למאמר במלואו >

תזכיר חוק זכות יוצרים, התשס"ד - 2003, חלק א'

להלן סקירה ביקורתית של החידושים העיקריים שבתזכיר חוק זכות יוצרים, התשס"ד - 2003
מאת עו"ד טוני גרינמן, מתוך ספרו "זכויות יוצרים - מעידן הדפוס אל העידן הדיגיטלי, הוצאת איש ירוק, תל-אביב 2003).

למאמר במלואו >

דפים: 1 2 3 [4] 5 (סה"כ: 29)
צור קשר

אני מעוניין בקבלת ניוזלטר חינם
ועדכונים על דיני קניין רוחני,
זכויות יוצרים, סימני מסחר,
דיני מדיה ותקשורת ודיני אינטרנט
לכתובת הדואר האלקטרוני.