פסיקה חדשה של בית המשפט העליון של האיחוד האירופי לפיה לא ניתן לחייב באופן גורף ספק שירות לנטר תכנים העוברים ברשת שלו על מנת למנוע הפרת זכויות יוצרים.
מאמר ביקורת בנושא הצעת החוק להגדיל את סכום הפיצויים ללא הוכחת נזק בגין לשון הרע פי שישה
nמאמר של עורך דין טוני גרינמן על זכויות יוצרים באינטרנט ובשאלה מי בעל זכות היוצרים ביצירה דיגיטלית
יצירות קולנוע וטלוויזיה הן מן החשובות והמשפיעות שביצירות המודרניות והן מוגנות ללא ספק בזכות יוצרים. מרבית החוקים המודרניים, כגון אלה של ארצות-הברית, אנגליה וצרפת מכירות בקטגוריה נפרדת של הגנה על יצירות אורקוליות בכלל, או של יצירות קולנועיות המוגנות בזכות יוצרים כשלעצמן. אולם חוק זכות יוצרים הקיים בישראל נוסח עוד בתקופת הסרט האילם.
האומנם ניתן להראות קטע של סרט אחד בתוך סרט אחר, אם הסרט הראשון נראה בתוך מסך? במהדורה זו ובמהדורות הבאות נקדיש מדור למספר טעויות נפוצות שבהן אנו נתקלים במסגרת הפרקטיקה. הפעם אנו נדרשים לסוגיית ה"סרט בתוך סרט". לעתים קרובות, יוצר של סרט או תוכנית טלוויזיה מבקש לעשות שימוש בקטע מתוך סרט או תוכנית אחרת. כך, למשל, כותבים תסריטאים סצינות שבהן דמות צופה בסרט או תוכנית אחרת, דוגמת הסצינה הידועה מתוך הסרט "נדודי שינה בסיאטל", שבה מג ריאן צופה בסרט "רומן בלתי נשכח" ודמעות זולגות מעיניה.
בהחלטה תקדימית, יוצאת דופן ומעוררת מחלוקת, דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, בקשה של הפרמייר ליג, הליגה הבכירה לכדורגל באנגליה, לחשוף את פרטיו המזהים של מפעיל אתר אינטרנט אנונימי, שמעביר שידורים חיים "פיראטיים" של משחקי כדורגל של הליגה באינטרנט, ללא הרשאה מאת המבקשת, שהיא בעלת זכות היוצרים בשידורים. בכך, אפשרה השופטת למעשה למפעיל האתר להמשיך ולהעביר את השידורים על אפה ועל חמתה של המבקשת. השופטת יישמה בהחלטתה את מה שנראה בעיניה כאיזון החדש בין זכויות היוצרים לבין "זכויות המשתמשים" במסגרת חוק זכות יוצרים החדש. לדעתה, איזון חדש זה מתחייב בעידן הדיגיטלי על מנת לנצל את יתרונות הרשת.